מאסטר טאפינג (Master Tapping)

מאסטר טאפינג (Master Tapping) היא שיטת טיפול לגילוי וריפוי הכאב הגופני והרגשי באמצעות עבודה עם תת המודע.
השיטה פותחה על ידי איריס בת שלמה, מטפלת ותיקה ברפואה משלימה על בסיס שיטות הטיפול: EFT, קינסיולוגיה וריקול הילינג (זיהוי ופתרון קונפליקטים רגשיים כדי לפתור בעיות פיזיות).

"נפש בריאה בגוף בריא"

זהו ציטוט שמסביר יפה את הקשר בין כאב באיברים הפיזיים למכאובים הרגשיים שאנו חווים בגללו, ולהיפך, לעיתים מכאוב רגשי יכול להעמיס על האיברים וליצור כאב פיזי ממש.
במקביל לשתי המערכות הללו (הפיזית והרגשית) ישנה מערכת אנרגטית, שעל פי הרפואה הסינית משפיעה ומושפעת משתיהן.

על פי הרפואה הסינית יש לנו "צ'י" – אנרגיית החיים שזורמת כמו נהר בכל הגוף ודרך המרידיאנים (ורידים/עורקים שמקבילים לעורקי הדם הפיזיים שלנו), כשנופלים לתוך הנהר הזה "סלעים ועצים" ונוצר "סכר", המים שנתקעים ונעמדים מאחורי הסכר הופכים עם הזמן לעכורים ומעופשים.
כך גם ארועים שליליים שקורים לנו, יוצרים חסימה או "קצר חשמלי" במערכת האנרגטית שלנו, כך שלעיתים מתפתחת פגיעה במערכת הפיזית או הרגשית (למשל: לא מגיעה מספיק אנרגיה לאיבר מסויים, אז המטופל יחווה כאבים באיזור).

בטיפול אנו מאתרים עם ביוטנסור את מהות החסימה – רגש שלילי כגון:
כעס, עצב או מחשבה שלילית כמו: "העולם לא בטוח", משחררים את אותה חסימה שנוצרה במערכת האנרגטית, ועל ידי זה פותרים ומשחררים מכאובים רגשיים או פיזיים.

לדוגמא: אדם עבר תאונת דרכים, וסובל כעת מכאבים פיזיים בברך יחד עם רגשות של פחד מנהיגה.
הוא יכול לטפל בפיזיותרפיה בברך (המערכת הפיזית), והוא יכול ללכת לטיפול פסיכולוגי כדי לדבר על הפחדים שהתעוררו בו (המערכת הרגשית).
אבל הוא יכול גם להגיע לטיפול מאסטר טאפינג, בו נשחרר את הפחד ונאפשר זרימה מחודשת כך שהכאבים הפיזיים יפחתו ונדע האם צריך לשלב גם פיזיותרפיה או טיפולים משלימים נוספים.
ברפואה הסינית משתמשים בדיקור במחטים על נקודה שקשורה למערכת החסומה, כדי לשחרר את החסימה ולהחזיר את האיבר לתיפקוד תקין.
בדומה, במאסטר טאפינג אנחנו משתמשים בתיפוף בעזרת אצבעות הידיים על הנקודות שקשורות לאיזור הכואב ומשחררים את החסימה, על מנת לאפשר זרימה חדשה ואנרגיה בריאה לאיזור.

 

היתרון של השיטה

שהיא כמו "הדלת האחורית" של המוח, מה שמאפשר לנו לעקוף או לייצר קיצור דרך במקומות שבהן השיטות הקלאסיות נתקלות בהתנגדות ומתקשות ליצור שינוי.
בנוסף, היא מאפשרת לאתר ולשחרר אירועים וחסימות שנוצרו בגילאים מוקדמים, כאשר אין לנו יכולת לזהות מאיפה הבעיה התחילה, או כאשר קשה לנו לדבר ולתת מילים לבעיה ולחוויה שאנו מרגישים, במיוחד אצל ילדים.

אה.. וגם אין החדרת מחטים (:

 

הארה: בנוסף לפעולה הפיזית של התיפוף, אנחנו מוסיפים את המשפט:
"ואני אוהב ומקבל את כל מי שאני, באופן שלם, מלא ועמוק" – שמסייע לריכוך ושיחרור הבעיה הרגשית שאולי כרוכה במכאוב פיזי.